Buenas noches

God kväll! Sitter med nyfärgat, fräscht hår och tänkte berätta lite om mitt nuvarande träningsschema.
Jag kör för tillfället 3-split och trivs väldigt bra med det. 3-split innebär tre träningstillfällen i veckan, i mitt fall måndag, onsdag och fredag.
Måndag: Rygg, biceps och mage.
Onsdag: Bröst, axlar, triceps och mage.
Fredag: Ben och mage.
Känner att det vore överflödigt att gå in exakt på vilka övningar jag brukar köra på eftersom det varierar från gång till gång beroende på dagsformen. Men jag jobbar överlag med så mycket fria vikter som möjligt vad gäller alla muskelgrupper. Fördelen med 3-splitupplägget är att kroppen får en ärlig chans att återhämta sig och man eliminerar i princip risken för överträning. Jag tränar ingen ren kondition alls för tillfället utan fokuserar helt och fullt på muskelbyggandet! Senare kommer jag förmodligen övergå till 5-split och det är då konditionen kommer in i bilden igen. Tillsvidare kommer jag hålla mig till 3-split tills jag känner att jag fått en bra grund rent muskelmässigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0