Lystring!

Jag har ännu inte nänmt här att jag varit vegetarian i 13 år och då dessutom LCHF:at som vegetarian i snart ett år. Eftersom fett och protein är de största delarna i LCHF-kosten, framför allt animaliskt fett och protein, har jag fått kämpat ganska hårt för att täcka upp dagsbehovet.
Men ikväll mina damer och herrar, har jag har ätit bacon!


I och med att jag började äta LCHF har min syn på kroppen och näring förändrats helt. Det är klart att vi klarar oss på en kost utan animaliskt fett och protein, det finns de som klarar sig på enbart frukt. Men hur mår man sen?Eftersom människan är designad för att äta kött sedan miljoner år tillbaka är det också ganska självklart att vi mår optimalt när vi äter det. Därför har jag länge strävat efter att kunna börja äta kött igen utan att må dåligt, fysiskt och psykiskt. Det innebär trots allt en stor omställning att övergå till "det naturliga" efter 13 år utan det. Idag åt jag som sagt bacon och det utan att det tog emot, det var tvärt om väldigt gott och magen mår dessutom helt utmärkt!
Över och ut / Glad bacon-cavewoman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0